25 november 2007

Louise Welsh, "Det dolda rummet"

Läser just nu denna bok som jag hittade på en utmärkt bokblogg som heter Calliope books. Mycket märklig, men välskriven (boken alltså, inte bloggen!). Originella personer, stegrad spänning samt några heta sexscener mellan män, vilket är ovanligt. Åtminstone i de böcker jag brukar läsa! En rätt nersupen auktionist hittar porrfotografier i ett hus där allt ska säljas. Han blir nyfiken på deras bakgrund och börjar forska... . Detta är absolut ingen deckare även om den är spännande!
Jag kommer nog att läsa mer av denna författare, som jag inte hört talas om tidigare. Att läsa andras bokbloggar ger massor av tips om böcker man annars inte skulle hittat om man så snubblat över dem. Jag avundas förstås Calliope som jobbar i en bokhandel.

Inga kommentarer: